tisdag 12 mars 2013

accentfärg i köket

Hej hej! hemkommen från Västerbotten och Umeå. 
Vi har haft underbara dagar tillsammans, så härligt få vara med mina döttrar och baby Roy. 
Vi har promenerat, varit i Evelinas skola, 
Gått på kaféer och restaurang, 
besökt lite loppisar och druckit varm choklad vid Ume älv.
Sagolikt väder men väldigt kallt, våren kändes avlägsen
men otroligt vackert med den vita gnistrande snön.
jag känner mig rik och lycklig med mina fina barn och barnbarn.


Mitt kök är ju vitt men jag tycker mycket om att ta upp en
accentfärg och få in lite vårpirr så här års
Mint är fint och harmoniserar så sött till vitt
Färgen är ju rätt het i vår och jag gillar den skarpt.



Köpte den här söta trälådan för ett tag sedan och den är perfekt att lägga småplock i.

Önskar er en fin fortsättning på veckan
kram
A-C

6 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Hej Ann-Catrin!
Bara har blivit helt såld på den färgen sedan ett halvår tillbaka och ska ha den som tema på vårt bröllop. :)
Jättefin låda!
Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Ja, det finns inget bättre än barn- och barnbarnsmys, lycklig är man över det!
Visst är mint en vacker färg på våren och tillsammans med vitt och andra pastelliga vårfärger är det bara så vackert!
Ha det fint!
Kram Eva

lisashus sa...

Det låter som om ni har haft jättehärligt! Så skönt att kunna ta sej tid till de nära och kära och småbarn växer ju så snabbt!

Helt ljuvlig pastell du bryter av med! Så vacker och vårlik!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Men oohh har du varit så högt upp som i Umeå..nästan hemma hos mig... :)
Och vad fint du har det i köket,den lådan är ju sååå fin..
Kraaam Anette

House and Garden by Bia sa...

Det blev fint det där...pastell färger är väldigt fint till vitt!!
Det gillas av mej!
Kram från bia

ingeniero Ernesto Ibàñez sa...

Excellent blog presence, so colorfull and very pretty.

Gabriela "Gaby" Espino is watching you

Thanks for share this beauty blog. Gretings from Venezuela !!!!!