måndag 4 mars 2013

förra året...i år

Hallå där ute! 
Tänk förra året den 5 mars (imorgon) hade jag redan planterat ut påskliljor, penseer.
Titta så det ser ut nu.
Snön ligger hård och kall.
Längtar så att få sätta ut de där första vårblommorna.
men faktiskt har det varit riktig dagsmeja här idag.
Så skönt efter helgens blåst.
Vi kanske snart är där...

..

Och helt fantastiskt så hittade jag vårgäck ute i dag  nu på eftermiddagen.
Som små solar intill husväggen.. lika fantastiskt varje år eller hur.
Kram kram
A-C

8 kommentarer:

Anneli sa...

Tänk vad olika det kan vara år från år.
Snön är borta här hos mig och jag letade efter snödroppar idag i trädgården............men såg inte till några ännu.
Fint du gjort med påskliljorna i glasburken.

Ha det gott,
Kram Anneli

Ewa`s Galleri sa...

Läste i tidningen att våren är sen i år ,föresten behöver man bara gå ut i blåst och massor av snö kvar
Men det är iallafall mycket ljusare
Fina bilder
Ha en skön kväll

Annas skattkammare sa...

Visst är det skönt att det redan är mars, och så mycket ljusare! Underbart! Här har det varit töväder idag så snart är nog våren här får vi hoppas.
Kram Anna

evalevabo sa...

Våår äntligen. Super mysig blogg du har kommer tillbaka.
Kram på dig

trollmor sa...

Man längtar hur mycket som helst nu efter sol och värme . Kanske extra mycket för att förra sommaren inte var så bra.
kramis

Teres sa...

Oj vad våren var tidig hos dej i fjol. Här minns jag att det snöade riktigt rejält i början av maj. Så jag hoppas att våren kommer tidigare än så i alla fall. Men med tanke på att det kom ytterligare 2dm snö förrgår känns våren lååångt borta,

Unknown sa...

Åh så härliga bilder! KRAM Petra

ingeniero Ernesto Ibàñez sa...

Excellent blog presence, so colorfull and very pretty.
Gabriela "Gaby" Espino is watching you

Thanks for share this beauty blog. Gretings from Venezuela !!!!!